CEO for One Month – zwycięzca w kategorii Kreatywność

Akcja przeprowadzona przez Grupę Adecco zwyciężyła w konkursie organizowanym przez OLX Praca „Liderzy Rekrutacji” w kategorii związanej z kreatywnością. CEO for One Month to program rekrutacyjny realizowany co roku przez ok. 9 miesięcy. W tym roku odbyła się jego 6. edycja.

Laureat każdej edycji przez miesiąc zasiada w fotelu lokalnego prezesa Grupy Adecco. Młody CEO ma realny wpływ na decyzje podejmowane w organizacji, uczestniczy w każdym ważnym spotkaniu. Otrzymuje również wynagrodzenie na poziomie adekwatnym do stanowiska.

Podstawowym zadaniem programu jest pokazanie jak złożona i odpowiedzialna jest praca menedżera. Bycie szefem – wbrew wielu błędnym opiniom – to nie przywileje, ale ogromna odpowiedzialność – za ludzi, wynik, finanse i zrealizowane cele. To praca oparta na wiedzy, wartościach i biznesowej intuicji, wymagająca znajomości przepisów i przestrzegania prawa.

Etapy programu

Proces rekrutacji w programie CEO for One Month jest wieloetapowy. Spośród wszystkich nadesłanych aplikacji wybieranych jest 10 finalistów. Zostają oni zaproszeni m.in. do wzięcia udziału w profesjonalnym i dopasowanym do tak wymagającej rekrutacji Assessment Center. Wybrany przez komisję rekrutacyjną CEO for One Month zdobywa umiejętności i doświadczenie u boku dyrektora generalnego. Współpracuje też z zarządem i kadrą menedżerską. Uczestniczy w spotkaniach, szkoleniach i projektach realizowanych przez Grupę Adecco.

Po miesięcznej pracy na poziomie lokalnym, każdy z laureatów ze wszystkich krajów świata realizujących program, startuje w procesie rekrutacyjnym, którego zwycięzca podczas jednego miesiąca ma niepowtarzalną okazję, aby zasiąść w fotelu globalnego prezesa The Adecco Group.

Po zakończeniu roli CEO for One Month laureat może – jako pracownik – pozostać w strukturach firmy i zdobywać dalsze doświadczenie zawodowe, skupić się na rozwoju swoich kompetencji. Podczas wszystkich dotychczasowych edycji realizowanych w ponad 50 krajach świata w programie wzięło udział ok. milion młodych osób. Uczestnicy akcji stają się ambasadorami programu i Grupy Adecco.

W tym wyjątkowym roku, biorąc pod uwagę nie tylko sytuację pandemiczną, lecz także rozwój niemal wszystkich obszarów życia i pracy w kierunku digital, skupiliśmy się na pozyskaniu kandydatów właśnie tą drogą. Postawiliśmy na szereg reklam i kampanie marketingowe w świecie online – zarówno w kanałach social media naszej organizacji, jak i we współpracy z czołowymi szkołami oraz uniwersytetami w Polsce. Wirtualnie prowadziliśmy również cały proces rekrutacyjny. Skupiliśmy się przy tym na aspektach najbardziej atrakcyjnych, interaktywnych i interesujących dla coraz młodszych pokoleń wchodzących na rynek pracy, rozpoczynających swoją karierę zawodową – wyjaśnia Paulina Pyrzanowska, Marketing Project Manager w The Adecco Group Polska.

Wybór spośród 2000 kandydatów

Co roku wpływa ok. 2000 zgłoszeń. Aplikują kobiety, mężczyźni, osoby z różnych krajów, studiujące lub absolwenci wszelkich typów uczelni i kierunków zarówno w Polsce, jak i za granicą. Początkowo wybieranych jest ok. 35–50 aplikacji. U tych osób potwierdzane są podstawowe informacje kwalifikujące je do programu. Spośród nich 20 najlepszych zostaje zaproszonych na pierwszą rozmowę.

To czas, w którym kandydaci przybliżają nam swoje zainteresowania, aspiracje, opowiadają o przestrzeni, gdzie aktualnie realizują swoje pomysły oraz o kierunku, w jakim chcieliby się rozwijać. Nasi kandydaci mają także masę pytań – tłumaczy Mariola Cipiur, Talent Acquisition & Recruitment Manager w The Adecco Group Polska.

Każda osoba wypełnia także test z języka angielskiego oraz testy psychometryczne. Następnie wyłanianych jest 10 osób do dalszych etapów, na które do tej pory składały się m.in. Assessment Center, pogłębiający wywiad kompetencyjny, panel dyskusyjny oparty na prezentacji przygotowanej na wskazany temat. Bazując na tych elementach procesu, zostaje wybrana 3 ścisłych finalistów, którzy spotykają się bezpośrednio na rozmowę z dyrektorem generalnym. Wówczas zostaje wybrany nowy CEO for One Month mający pełne prawo by rozgościć się w fotelu prezesa na kolejne tygodnie.

W tym roku całość działań została przeniesiona do strefy zdalnej, co zapewne nie tylko kandydatom, ale i nam dostarczyło nowych wrażeń. Jesteśmy w pełni zadowoleni z ich przebiegu, niemniej jednak wypatrujemy szansy na możliwość spotkania naszych finalistów bezpośrednio – czerpiemy z tego ogromną przyjemność – dodaje Mariola Cipiur, Talent Acquisition & Recruitment Manager w The Adecco Group Polska.

Program jest ciekawym rozwiązaniem dla młodych osób, które wiążą swoją przyszłość z pracą w międzynarodowych firmach na najwyższych stanowiskach. I choć jurorzy OLX Praca mieli trudny wybór z wyborem zwycięzcy, właśnie ta akcja okazała się najlepsza w kategorii dotyczącej kreatywności w konkursie „Liderzy Rekrutacji”.

Poniżej można obejrzeć krótki materiał o programie CEO for One Month.